23:10 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون گردشگری

عوارض خروجی ۴۴۰ هزار تومانی کجا هزینه شد؟ / سفر بالاخره گران شده یا ارزان؟
پ‌ایگاه خبری راد: آیا جاده‌های کشور مناسب است؟ آیا هتل‌های استاندارد داریم؟ مدعی هستیم از امن‌ترین کشورهای جهان هستیم، اما چرا گردشگری آنطور که باید باشد نیست؟ گردشگری داخلی وضعیت مطلوبی ندارد و خطرات بسیاری در سفرهای داخلی محتمل است. مجادله بر سر ارز مسافرتی هنوز پایان نیافته و آژانس‌هایی که تورهای خروجی را برگزار می‌کردند زنگ خطر ورشکستگی را به صدا درآورده‌اند، از طرفی تناقض‌ها درباره رشد سفرهای داخلی و ارزان شدن مسافرت‌های داخلی و خارجی همچنان ادامه دارد.
تحریم آمریکا یا بروکراسی ایران؛ فرار سرمایه‌گذاران خارجی از کدام بود؟
پایگاه خبری راد: درحالی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی تحت تاثیر خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، از کشورمان خارج می‌شوند که سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهارنظر درباره وضعیت و جریان سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری ایران را هنوز زود می‌داند.
بانک‌ها از چرخه پرداخت ارز مسافرتی حذف می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری از رایزنی با بانک مرکزی برای حذف بانک‌ها از چرخه پرداخت ارز مسافرتی خبر داد.
بانک مرکزی هنوز به گردشگری «ارز» نداده است
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از تشکیل کمیته ارزی برای حل مشکلات آژانس‌های گردشگری خبر داد و گفت: با وجود ارائه مدارک تایید شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بانک مرکزی، اما تا کنون هیچ ارزی به آژانس‌های گردشگری پرداخت نشده است.
بانک مرکزی با اولویت ارزی گردشگری موافقت کرد
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی درحالی ۳۳ اولویت ارزی را تعیین کرده که گردشگری را با وجود تعاملات ارزی در بازار جهانی، از این فهرست جا انداخته است. اینک پس از رایزنی‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با این بانک، پذیرفته شد گردشگری نیز در اولویت ارزی قرار گیرد.
هتل ارزان می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مالیات بر ارزش افزوده در هتل‌های یک تا سه ستاره از ۹ به ۳ درصد کاهش یافت، این درحالی است که هتل‌های ۴ و ۵ ستاره که گران‌تر هستند روی رویه قبلی، همان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مردم خواهند گرفت.
بانک مرکزی مشکلات ارزی گردشگری را قبول کرد
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور گفت: مشکلات ارزی گردشگری در دو جلسه از هیات دولت مطرح شده و بانک مرکزی نیز آن‌ها را پذیرفته است و به مرور رفع خواهد شد.
۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان درآمد سفرهای نوروزی
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری کشور تخمین زد، مسافران نوروزی ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی برای کشور ایجاد کرده‌اند و معترض شد که برخی تاثیر سفر و گردشگری را نادیده می‌گیرند یا آن را به نام خود تمام می کنند.
آمار سفرهای نوروزی اعلام شد
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور اعلام کرد؛ سفرهای نوروزی با ثبت ۷۴ میلیون نفرشب اقامت در کشور، ۲۰ درصد رشد داشت.
رشد 27.5 درصدی سفرهای زمینی به خارج/ کاهش سفرهای هوایی داخلی تا 18 درصد
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری کشور اعلام کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی سفرهای خارجی از راه زمین 27،5 درصد و از راه هوا 5 درصد رشد داشته است.
از قول گران نشدن سفر تا جوایز میلیونی برای هیجان
پایگاه خبری راد: سی‌ویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درحالی با حضور جمعی از استانداران و معاون رییس‌جمهور برگزار شد که علی‌اصغر مونسان برای چندمین بار قول داد قیمت خدمات سفر در نوروز افزایش پیدا نکند.
توزیع پول نو از فردا
پایگاه خبری راد: طبق سنت هر ساله در آستانه نوروز توزیع پول نو در بانک‌ها از فردا آغاز می‌شود.
اعلام شرایط ورود خودرو به جزیره کیش در ایام نوروز
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ضمن پیش‌بینی سفر ۳۰۰ هزار نفر به جزیره کیش در ایام نوروز، شرایط ورود خودروها به این منطقه را در این ایام اعلام کرد.
ترفند "روش ویروسی" برای جذب گردشگر به کشور
پایگاه خبری راد: «ایرانیان مقیم خارج در صورت ترغیب و جذب گردشگران برای سفر به ایران، مشوق‌هایی دریافت می‌کنند.»«توراپراتورهای مجازی» طرح تازه محمد محب خدایی است که در جریان آن قرار است از ایرانی‌های مقیم خارج که جمعیت آنها حدود ۵ میلیون نفر شناسایی شده، برای جذب گردشگر به کشور کمک گرفته شود.
تاخیر پرواز سبب لغو همایش گردشگری یزد شد
پایگاه خبری راد: رئیس جامعه هتلداران استان یزد گفت: سه ساعت تاخیر پرواز صبح دوشنبه شرکت هواپیمایی کاسپین از تهران به یزد که بدون اطلاع رسانی قبلی بود، سبب لغو همایش « گردشگری ؛ الزامات و فرصتها» در این شهر تاریخی شد.
صفحه قبل | صفحه بعد